Algemene Voorwaarden


1. Algemeen

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen ons trimsalon en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.

Bij het inplannen van een afspraak dient u eerst akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

Trimsalon Monsieur Alfons behoudt zich het recht om zonder opgaaf van redenen deze algemene voorwaarden en tarieven te wijzigen. Hiervan wordt u steeds op de hoogte gebracht via de website en/of de facebookpagina.


2. Verplichtingen trimsalon

Wij staan ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap en hygiëne.

Wij zullen de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de trimbeurt, de te verwachte resultaten en eventuele risico's van de behandeling, voor zover dit te beoordelen is afgaande op de informatie die de klant ons over de te behandelen hond verstrekt.

Wij zullen de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van eventuele wijzigingen of aanvullingen van de behandeling.


3. Verplichtingen klant

De klant dient alle gegevens aan ons te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de trimbeurt mits het invullen van een klantenfiche. De gegevens die werden ingevuld in de klantenfiche worden naar waarheid ingevuld.

Trimsalon Monsieur Alfons is niet verantwoordelijk voor gebeurtenissen die veroorzaakt werden doordat wij over foutieve en/of onvolledige informatie beschikten.

Eventuele letsels of ziektes van de hond(en) moeten gemeld worden. Loopsheid of het mogelijk loops worden van de hond moet ook op voorhand worden meegedeeld, zodat wij samen kunnen bekijken of de trimbeurt door kan gaan. Trimsalon Monsieur Alfons kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor een eventuele dracht.

Wijzigingen in uw gegevens (adreswijziging, telefoonnummer, ziekte of overlijden hond) dienen zo snel mogelijk bij vaststelling, doch uiterlijk 48u voor de trimbeurt medegedeeld te worden.

Wij behandelen NIET bij:

    • Zeer extreem angstig/gestrest/agressief gedrag
    • Indien de gezondheid van de hond niet toereikend is om de gevraagde behandeling te ondergaan.
    • Indien bovenstaande factoren pas op het moment van de trimbeurt worden vastgesteld, zullen wij hiervoor 50% van de behandeling in rekening brengen

U mag bij de trimbeurt aanwezig zijn, zeker bij de eerste afspraak. Uit ervaring is gebleken dat een hond vaker onrustig is en blijft als het baasje in de buurt is, dit is vergelijkbaar met peuters naar de opvang brengen. Wij kozen daarom voor een werkwijze waar de baasjes niet aanwezig zijn.

5. Prijzen en Betaling

Het trimsalon vermeldt de vanaf-prijzen van de beschikbare behandelingen per ras.

Prijzen van de beschikbare materialen en producten zijn zichtbaar op de website en op de prijslijsten in het salon.

De prijzen op de website kunnen ten alle tijden aangepast worden, wij stellen u hier steeds van op de hoogte. Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.

De vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Na afloop van de trimbeurt dient onmiddellijk betaald te worden, hetzij voor de behandeling, hetzij voor de aankoop van eventuele producten.

Betalen kan met contant geld of en via de Bancontact/Payconiq-applicatie op de smartphone. Er is geen Bankcontact aanwezig in het trimsalon.


6. Annuleringsvoorwaarden

De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 48 uur voorafgaande aan de afspraak.

Annuleren kan kosteloos tot uiterlijk 48 uur voor de ingeplande afspraak.

Bij annuleren later dan 48 uur wordt er 50% van de trimbeurt in rekening gebracht. Doordat er gewerkt wordt zonder tussenpauzes, wordt de afspraak automatisch geannuleerd bij 15 minuten te laat komen.

Bij niet opdagen ZONDER verwittigen wordt de gehele trimbeurt in rekening gebracht.

Indien Trimsalon Monsieur Alfons een afspraak moet verplaatsen minder dan 48 uur voor de afspraak heeft de klant recht op €5,00 korting.

Bovenstaande kosten worden in rekening gebracht mits een factuur.

Er worden geen nieuwe afspraken ingepland en reeds ingeplande afspraken worden geschrapt, totdat achterstallig saldo is voldaan.

In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen zoals hierboven vermeld en zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek te voldoen.

7. Procedure bij niet betalen

Wanneer het factuur volledig of gedeeltelijk onbetaald blijft en de klant heeft geen regeling tot betaling getroffen, gelden volgende bepalingen:

Elke onbetaalde factuur brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest op van 8 % vanaf de factuurdatum; is de betaling niet ontvangen op de dag vermeld op de factuur dan ontvangt de klant een herinnering, waarop een extra administratieve kost van €5,00 euro aangerekend;

Blijft de betaling geheel of gedeeltelijk uit uiterlijk op de dag vermeld in deze herinnering, dan ontvangt de klant een aangetekende ingebrekestelling waarin, bovenop het factuurbedrag en herinneringskost, een forfaitaire vergoeding van 50% van het openstaande factuurbedrag wordt aangerekend en dit van rechtswege en zonder dat ingebrekestelling nodig is.

Blijft de klant dan in gebreke en is de betaling niet bij ons op de dag gemeld in de aangetekende ingebrekestelling, dan wordt een incassobureau ingeschakeld. De kosten van deze procedure, met een minimum van 50,00 euro worden aan de klant aangerekend bovenop de voormelde kosten, intresten en forfaitaire vergoedingen.

Er worden geen nieuwe afspraken ingepland en reeds ingeplande afspraken worden geschrapt, totdat achterstallig saldo is voldaan.


8. Afspraken

Iedere klant en hond krijgt de nodige aandacht in ons trimsalon. Daarom werken wij enkel op afspraak om zo de beste service te kunnen bieden.

Tijdens een trimbeurt nemen wij de telefoon niet op. Wanneer wij de oproep niet meteen kunnen beantwoorden vragen wij om uw telefoonnummer of een bericht via Whatsapp achter te laten, u wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld. U kan ons ook steeds een mail sturen via info@monsieuralfons.be.

Om lange wachttijden te vermijden vragen wij om tijdig een afspraak, te maken. Wachttijden kunnen tot 4 á 6 weken oplopen. Het is aan te raden om meerdere vervolgafspraken in te plannen, zo bent u zeker van uw plekje. Dit is uiteraard niet verplicht.

Materialen en producten kunnen in het salon aangekocht worden of via onze webshop besteld worden. Afhalen is ook mogelijk, behalve op de sluitingsdagen, en enkel op afspraak.


9. Duurtijd trimbeurt

Bij de ingeboekte afspraken wordt er een marge gerekend van 1 uur na aankomsttijd. De trimbeurt kan mogelijk langer duren dan verwacht door onvoorziene omstandigheden tijdens de behandeling, zoals een intensievere verzorging door klitten of moeilijk gedrag.

Wij proberen u hier steeds zoveel mogelijk tijdig van op de hoogte te brengen.

10. Klachtenafhandeling & retouren

Klachten over de behandeling, een materiaal of product dienen zo spoedig mogelijk, doch binnen een termijn van 48u na de behandeling of levering schriftelijk bij ons gemeld te worden.

Wij zullen binnen 3 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.

U kan op ons vestigingsadres uitgenodigd worden om het trimwerk te beoordelen. Klachten die na deze 48u gemeld worden, kunnen niet meer beoordeeld worden.

Is een klacht gegrond, dan voeren wij de behandeling opnieuw uit, zoals overeengekomen werd. In samenspraak met de klant gaan wij op zoek naar een gepaste oplossing. Er worden voor en na foto's getrokken en/of foto's van bijzonderheden om de resultaten terug te kunnen bekijken.

Indien de vacht van de hond zodanig vervilt is dat het voor Trimsalon Monsieur Alfons beter (diervriendelijker) lijkt voor de hond om de vacht te scheren wordt er bij ernstige klitvorming gewerkt met een Klittenovereenkomst (voorwaarden zie Klittenovereenkomst) tussen beide partijen

Materialen en producten die reeds geopend en/of gebruikt zijn kunnen wij niet terugnemen omwille van hygiënische redenen.


11. Beschadiging & diefstal

Wanneer de klant of diens hond het meubilair, apparatuur of producten in ons trimsalon beschadigd, dan hebben wij het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.

In geval van schade aan de infrastructuur, het materiaal en/of inboedel van Trimsalon Monsieur Alfons of in geval van schade en/of verwonding aan een derde (andere hond of klant) of trimmer van dienst (zijnde Sophie Vlerick) zelf, zullen de kosten hiervan verhaald worden op de eigenaar van de hond die deze schade veroorzaakt heeft.

Wij zijn niet aansprakelijk voor enigerlei schade, in welke vorm dan ook, ten gevolge van niet direct met zijn dienstverlening verband houdende oorzaken.

Wij zijn niet aansprakelijk voor het weglopen of anderzijds verdwijnen van de hond, tenzij er opzet of grove schuld te wijten valt.

Alle aansprakelijkheid is ten allen tijde beperkt tot vergoeding van de door een dierenarts in rekening gebrachte kosten. Dit beperkt tot bezoeken binnen de 3 dagen na de trimbeurt mits verwittigen van Trimsalon Monsieur Alfons.

Bij onherstelbare schade of het verloren gaan van het dier is Trimsalon Monsieur Alfons ten hoogste aansprakelijk voor 10% van de aanschafwaarde van het verloren gegane dier met een maximum limiet van 400 Euro, de eigenaar dient een officieel aankoopbewijs van de hond te moeten voorleggen, om hier aanspraak op te kunnen maken.

Diefstal wordt meteen en altijd direct bij de politie gemeld.

12. Gedragscode

De klant dient zich in contact met het trimsalon te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de cliënt ook na meerdere waarschuwingen ongehoord bedrag blijft vertonen, hebben wij het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot het trimsalon te weigeren.


13. Recht

Beide partijen zullen pas beroep doen op juridische bijstand nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Op elke overeenkomst tussen Trimsalon Monsieur Alfons en de klant is het Belgische recht van toepassing. In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend. De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.


Wij hopen hiermee op jullie begrip en wij wensen u en uw hond een fijne ervaring bij ons trimsalon toe.

BIJ HET MAKEN VAN EEN AFSPRAAK GAAT U AUTOMATISCH AKKOORD MET DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN. 

Algemene Voorwaarden